Má vliv podvádění ve škole na následné zaměstnání? Jak je to s vírou?

V následujících řádcích se dozvíte, jaký je vztah mezi podváděním ve škole a chováním v práci a zda jsou věřící studenti při testech čestnější.

 

předchozím článku jste si mohli přečíst o rozdílech v nemorálním chování při studiu u nás a ve světě. Tento malý článek ho krátce doplňuje a věnuje se vztahu podvádění ve škole a víry studenta, dále pak vztahu nepoctivosti ve škole a následném chování v zaměstnání. Opět je zdrojem časopis E-psychologie, který vydává Českomoravská psychologická společnost.

 

První bod zabere jen malou chvíli. Možná by se dalo očekávat, že věřící studenti budou poctivější než nevěřící, nicméně překvapivě žádné významné rozdíly výzkum neprokázal. V jiných experimentech se však skutečně o mírně lepším chování opravdu může mluvit.

 

Zjišťování pracovní chování ve srovnání s chováním ve škole už bylo zajímavější. Výsledky totiž ukázaly, že poctivost za studia je významně propojena s chováním v práci. Tedy čím méně byli lidé čestní jako studenti, tím méně čestní se ukázali v budoucnu jako zaměstnanci.

Přístup k práci je také rozdílný – poctiví studenti mají obvykle lepší přístup k pracovním hodnotám – je pro ně důležitější samotná aktivita a zapojení se do práce. Nepoctiví studenti preferují zase více sociální status, který zaměstnaní ovlivňuje a mají bližší vztah k peněžnímu výdělku.

 

Zdroj: e-psycholog.eu/pdf/preiss-etal.pdf, Marek Preiss, Alena Nohavová, Iva Stuchlíková


Další podobné články na webu: